Violetta szelet


Ajánld ismerőseidnek!



Hozzávalók a tésztához:
7 db tojásfehérje
7 ek cukor
6 ek darált dió
5 ek finomliszt
½ csg sütőpor

A diós lapkenéséhez:
30 dkg nutella
Továbbá:
30 dkg szögletes háztartási keksz
2 dl hosszú kávé

A krémhez:
7 db tojás sárgája
7 ek cukor
2 vaníliás cukor
3 ek víz
3,5 dl habtejszín

A tetejére:
7 dkg olvasztott csokoládé





Elkészítés:
A tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá vertem,majd hozzá kevertem a sütőporral,dióval elkevert lisztet.
180 fokra melegített sütőben 25 perc alatt ,24×39 cm-es szilikonos sütőpapírral bélelt tepsiben.

A krém készítés:
A tojás sárgákat a cukrokkal,vízzel gőz felett géppel felvertem,addig míg jól besűrűsödött.
Ezután kihűtöttem.
A tejszínt kemény habbá vertem és apránként hozzá adagolva a vaníliás tojáskrémmel együtt keményre vertem.
A kihűlt tésztára simítottam a mogyorókrémet.
A kekszet a kávéba mártottam és a nutellára sorban kiraktam.
A habot rákentem és csokoládéval lecsurgattam.
Legalább fél napot várjunk a szeleteléssel.
Hűtőben tároljuk.


Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje